Concentración 19 Novembro (Manifesto)



Desde a entrada en vigor no 1 de xaneiro do 2015 aínda non se redactaron as bonificacións establecidas no artigo 74 da Lei Reguladora de Facendas Locais, respaldándose no cumprimento da Lei Orgánica 2/2012, de 7 de abril, de Estabilidade Presupuestaria e Sostenibilidade Financieira. Nas distintas xuntanzas que tivemos co Concelleiro de Economía e Facenda, sempre se escudou en que ao estar o concello sometido a un plan de axuste non podía redactar as bonificións, e nesas seguimos.

Sen embargo, esa mesma lei, no seu art. 12.5, prevé que se debe destinar íntegramente os ingresos obtidos por encima dos previstos no presuposto á reducción do nivel de deuda pública, é dicir, o superávit. Así que se baixa a recaudación en cumprimento do art. 31 da Constitución Española, e o art. 3 da Lei Xeral tributaria, nos que se dí que os tributos teñen que ser xustos, deben ter en conta a capacidade económica do contribuínte e a equidade, baixaría o superávit pero non se incurriría en ilegalidade. 

Os valores que se aplicaron na ponencia son do ano 2008 (en plena burbulla inmobilidaria), e non existe unha memoria de cálculo que os xustifique, a pesar de que a norma 3 do RD 1020/93 facía necesario que se realizara un estudo de mercado local, e non un a nivel provincial. Non pode ser que o valor catastral dunha vivenda sobrepase a valoración de realización do seu proxecto de obra.

Pódese solicitar a Facenda que se realice o estudo ao detectar o incumprimento unha norma estatal.

Por outra banda, dende o ano pasado, contamos co art. 30.1 da Lei 13/2015 de Reforma da Lei Hipotecaria e da Lei do Catastro Inmobiliario, a cal permite ao Concello promover e iniciar un procedemento simplificado para adaptar o PXOM á realidade urbanística ante a Delegación Xeral de Catastro. Non se entende que non se use esta lei, sabendo que se está infrixindo claramente os dereitos dos contribuíntes; xa que a maioría dos sólos do concello son de uso agrario ou rural e no PXOM están mal catalogados.
Coa revisión do PXOM pódese promover e iniciar o procedemento simplificado, adaptando así o PXOM á realidade urbanística e necesidades do concello de Sanxenxo.

ACORDOS AOS QUE QUIXERAMOS CHEGAR CO ÓRGANO DE GOBERNO:

1- Revisión do PXOM do concello de Sanxenxo para que se adapte á realidade urbanística do concello. Según a normativa do 2015, as zonas de valoración deben estar de acordo co que hai. Moito solo está calificado como urbanizable pero usase para leiras, etc.

2- A solicitude á Xerencia Territorial de Catastro de Pontevedra, dunha aplicación dos criterios de valoración que se axusten á realidade. Son os que deciden o critero para dar os valores, que se fan cando o considera oportuno o Ministerio de Hacienca.

3- Que se faga un estudo socioeconómico en prol de garantir que os principios de capacidade económica e non confiscatoriedade sexan cumpridos, mediante a redacción simultánea das bonificacións previstas por lei. Este estudo debe estar realizado por zonas, valorando tanto as características de cada unha delas, os servizos que posúen e a situación económica de cada familia. Non se fixo estudo socioeconómico senón un corta-pega do instituto galego de estadística. Ter en consideración a Capacidade Económica, significa ter en conta os ingresos, mediante IRPF, etc. A Confiscatoriedade refírese a que che merme o teu capital ou patrimonio por pagar, non sale do que cobras, senón de propiedades, aforros, etc.

4- Que se teña en conta non só o planteamento urbanístico senón a factibilidade real, é dicir, que se aplique o tributo só a aqueles casos que cumpran as ordenanzas urbanísticas municipais. É dicir, aos solares: Referímonos a aqueles que no PXOM están catalogados como urbanos ou urbanizables a pesar de que non teñen os servizos necesarios para ser considerados como tales.


Comentarios

Entradas populares