Concentración 19 Novembro (Manifesto)




Desde a entrada en vigor no 1 de xaneiro do
2015 aínda non se redactaron as bonificacións establecidas no artigo 74 da Lei
Reguladora de Facendas Locais, respaldándose no cumprimento da Lei Orgánica
2/2012, de 7 de abril, de Estabilidade Presupuestaria e Sostenibilidade
Financieira. Nas distintas xuntanzas que tivemos co
Concelleiro de Economía e Facenda, sempre se escudou en que ao estar o concello
sometido a un plan de axuste non podía redactar as bonificións, e nesas
seguimos.
Sen embargo, esa mesma lei, no seu art.
12.5, prevé que se debe destinar íntegramente os ingresos obtidos por encima
dos previstos no presuposto á reducción do nivel de deuda pública, é dicir, o
superávit. Así que se baixa a recaudación en cumprimento do art. 31 da
Constitución Española, e o art. 3 da Lei Xeral tributaria, nos que se dí que os
tributos teñen que ser xustos, deben ter en conta a capacidade económica do
contribuínte e a equidade, baixaría o superávit pero non se incurriría en
ilegalidade.
Os valores que se aplicaron na ponencia son
do ano 2008 (en plena burbulla inmobilidaria), e non existe unha memoria de
cálculo que os xustifique, a pesar de que a norma 3 do RD 1020/93 facía
necesario que se realizara un estudo de mercado local, e non un a nivel
provincial. Non pode ser que o valor catastral dunha vivenda sobrepase a
valoración de realización do seu proxecto de obra.
Pódese solicitar a Facenda que se realice o
estudo ao detectar o incumprimento unha norma estatal.
Por outra banda, dende o ano pasado,
contamos co art. 30.1 da Lei 13/2015 de Reforma da Lei Hipotecaria e da Lei do
Catastro Inmobiliario, a cal permite ao Concello promover e iniciar un
procedemento simplificado para adaptar o PXOM á realidade urbanística ante a Delegación
Xeral de Catastro. Non se entende que non se use esta lei, sabendo que se está
infrixindo claramente os dereitos dos contribuíntes; xa que a maioría dos sólos
do concello son de uso agrario ou rural e no PXOM están mal catalogados.
Coa revisión do PXOM pódese promover e
iniciar o procedemento simplificado, adaptando así o PXOM á realidade
urbanística e necesidades do concello de Sanxenxo.
ACORDOS AOS QUE QUIXERAMOS CHEGAR CO ÓRGANO
DE GOBERNO:
1- Revisión do PXOM do concello de Sanxenxo
para que se adapte á realidade urbanística do concello. Según a normativa do 2015, as zonas de valoración deben estar de acordo co
que hai. Moito solo está calificado como urbanizable pero usase para leiras, etc.
2- A
solicitude á Xerencia Territorial de Catastro de Pontevedra, dunha aplicación
dos criterios de valoración que se axusten á realidade. Son os que deciden o critero para dar os valores, que se fan cando o
considera oportuno o Ministerio de Hacienca.
3- Que se
faga un estudo socioeconómico en prol de garantir que os principios de
capacidade económica e non confiscatoriedade sexan cumpridos, mediante a
redacción simultánea das bonificacións previstas por lei. Este estudo debe estar realizado por zonas,
valorando tanto as características de cada unha delas, os servizos que posúen e
a situación económica de cada familia. Non se fixo estudo socioeconómico senón un corta-pega do instituto galego
de estadística. Ter en consideración a Capacidade Económica, significa ter en
conta os ingresos, mediante IRPF, etc. A Confiscatoriedade refírese a que che
merme o teu capital ou patrimonio por pagar, non sale do que
cobras, senón de propiedades, aforros, etc.
4- Que se teña en conta non só o planteamento
urbanístico senón a factibilidade real, é dicir, que se aplique o tributo só a
aqueles casos que cumpran as ordenanzas urbanísticas municipais. É dicir, aos
solares: Referímonos a aqueles que no PXOM están
catalogados como urbanos ou urbanizables a pesar de que non teñen os servizos
necesarios para ser considerados como tales.
Comentarios
Publicar un comentario